Wettelijke informatie :
Panier d'Eloïse srl
5, Edmond Laffineur straat 1
1300 Limal
mail : info @panierdeloise.be
telefoon : 0484/09.99.60
BTW : BE 0778 570 203
Bank : ING
IBAN BE13 3631 4039 7739 - BIC BBRUBEBB010
Algemene verkoopsvoorwaarden
Artikel 1. Voorwoord.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen van producten die zich bevinden op de webshop Panier d'Eloïse : www.panierdeloise.be.
Haar operationele zetel is gevestigd te 1300 Limal. E-mail : info@panierdeloise.be.
Elke bestelling op de webshop www.panierdeloise.be, betekent een volledige aanvaarding van deze algemene voorwaarden.
Als gevolg daarvan, erkent de klant volledig op de hoogte te zijn van de inhoud van deze voorwaarden en dat de ondertekening van dit document overbodig is voor zover de klant online de producten wenst te bestellen die op de website te zien zijn.
Artikel 2. Algemene voorwaarden
2.1 Algemeen
De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan of uit te printen, met dien verstande dat zowel het opslaan of het printen van dit document op zijn eigen verantwoordelijkheid geschiedt.
Panier d’Eloïse kan op gelijk welk ogenblik deze algemene voorwaarden van verkoop wijzigen op voorwaarde dat deze wijzigingen op haar site worden aangebracht. Nochtans blijven de lopende contracten onderhevig aan de voorwaarden die van kracht zijn op het ogenblijk van het afsluiten van de verkoop. Het is dus wenselijk op de site regelmatig de laatste versie van de algemene voorwaarden te raadplegen.
2.2 Definities
Door CONSUMENT wordt verstaan : ieder fysisch of moreel persoon die uitsluitend voor niet beroepsredenen, zich producten of diensten verschaft die op de site worden vertoond. Als consument heeft de cliënt dus specifieke rechten die herzien zouden kunnen worden in de hypothese dat producten of diensten verkregen in het kader van de website in werkelijkheid gebruikt zouden worden in het kader van zijn beroepsbezigheden.
Door BEROEPSPERSOON wordt verstaan: ieder persoon die niet beantwoordt aan de definitie van consument hierboven.
Artikel 3. Het Afsluiten van de online verkoop
De catalogus van de producten en hun beschrijving die te zien zijn op de site www.panierdeloise.be, is geen aanbod als dusdanig. Het volstaat dus niet een bestellingformulier op de site in te vullen opdat de verkoop tot stand zou komen. De verkoop heeft slechts plaats op het ogenblik van de ontvangst van de bevestigingsmail.
Voor de veiligheid en de zekerheid van de klant, behoudt Panier d’Eloïse zich het recht voor hem bijkomende inlichtingen te vragen en de uitvoering van de bestelling te weigeren bij gebrek aan adequaat antwoord of indien Panier d’Eloïse van mening is dat de inlichtingen in haar bezit onvoldoende zijn. Panier d’Eloïse mag eveneens bestellingen weigeren wanneer het blijkt dat de koper de bedoeling heeft de producten door te verkopen.
Artikel 4. Bevestiging van de bestelling
De contractuele inlichtingen zullen bekend gemaakt worden door bevestiging per mail ten laatste op het ogenblik van de bestelling.
Artikel 5. Aankoop
Panier d’Eloïse zal in de mate van haar beschikbare stocks of onder voorbehoud van de beschikbare stocks bij haar leveranciers aan de bestelling gevolg geven. De leveringstijd wordt ter informatie medegedeeld.
Niettemin, indien, ondanks de waakzaamheid van Panier Eloïse zou blijken dat de producten onverkrijgbaar zouden zijn na de bestelling, zal dit per mail worden bericht en zal de klant verzocht worden de bestelling te annuleren of te wijzigen.
Artikel 6. Beschikbaarheid
De beschikbaarheid van een product wordt steeds op de site ter informatie weergegeven. In principe is een product dat vermeld wordt "voorradig" onmiddellijk beschikbaar. Nochtans mag Panier d’Eloïse niet verantwoordelijk worden gesteld indien de stock niet dezelfde meer zou zijn als op het ogenblijk van de bestelling. Ieder niet beschikbaarheid wordt in principe op de site aangegeven.
Indien Panier d’Eloïse een product binnen een redelijke termijn niet kan verkrijgen van zijn leveranciers (bij voorbeeld in geval van gebrek aan voorraad bij de leverancier zelf), zal hij aan de klant deze vertraging bij mail melden.
Voor deze laatste zal het dan mogelijk zijn de bestelling te annuleren of deze te wisselen op basis van deze nieuwe gegevens. Geen annuleringskosten zullen in dit geval in rekening worden gebracht.
Artikel 7. Overdracht van eigendom
In afwijking van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek, blijven de verkochte of geleverde producten eigendom van Panier d’Eloïse tot volledige betaling van de bestelling.
De risico’s verbonden aan de overdracht van eigendom van de producten verschillen naargelang de cliënt keuze doet voor het verzenden van zijn bestelling via een niet beveiligd wijze van verzenden ( Bpost, Mondial Relay) of via een beveiligde verzending (Bpost Secur : op aanvrag)
Na ontvangst van de bestelde goederen, zal de klant of ontvanger de toestand van het geleverde product controleren. In het geval dat een of meer van de bestelde producten ontbreken of beschadigd zijn, zal de klant of ontvanger onmiddellijk de nodige reserveringen aan de vervoerder op het moment van levering aangeven. Elke reclamatie met betrekking tot de geleverde goederen dienen ingediend te worden aan de verkoper binnen de 14 dagen na de datum van ontvangst.
Indien de klant voor een beveiligd verzenden kiest (Bpost Secur : op aanvrag) zal Panier d’Eloïse al de kosten van schade veroorzaakt aan het product op zich nemen ( diefstal, schade, ontbrekende voorwerpen) en zal in dit geval de kosten van vervoer betalen.
Artikel 8. Prijs
De prijzen zijn aangeduid in EURO alle belastingen inbegrepen exclusief verzendingkosten. De kosten van verzending en levering zijn ten laste van de cliënt ( uitgezonderd speciale voorwaarden op de site vermeld) Zij zijn aangeduid rekening houdend met de informatie van de klant wat betreft de plaats van levering.
Artikel 9. Betaling
De betaling van de totale prijs moet geschieden op het ogenblik van de bestelling tenzij de klant de bestelling komt afhalen aan het shop van Panier d’Eloïse: 5, rue Edmond Laffineur – 1300 Limal. In dit geval kan ook, bij het afhalen, contant betaald worden. Het afhalen van de koopwaar geschiedt gedurende openingsuren.
De gestorte bedragen zullen nooit beschouwd worden als voorschot of waarborgsom. Alle bestellingen zijn betaalbaar in EURO. Om de bestelling te betalen, beschikt de klant over volgende betalingsmodaliteiten:
Via Paypal, Hipay, cash (uitsluitend bij het afhalen van producten aan onze shop) of bij bankoverschrijving.
In dit laatste geval, worden de producten voor de klant bewaard gedurende vijf werkdagen lopend vanaf de bestelling. Indien deze termijn verstreken is, mag de bestelling worden geannuleerd.
In geval van het afhalen van goederen aan het zetel worden de producten eveneens bewaard voor de cliënt gedurende vijf dagen vanaf de bestelling. Na deze termijn kan er beslist worden de bestellingen te annuleren.
De cliënt verzekert Panier d’Eloïse dat deze laatste het recht heeft te beschikken over alle nodige vergunningen om de gekozen wijze van betaling te gebruiken bij de registratie van de bestelbon. Bij gebrek aan betaling of in geval van incident bij de betaling, behoudt Panier d’Eloïse zich het recht voor om iedere bestelling te schorsen of te annuleren ongeacht hun natuur en stadium van uitvoering. De levering van elke nieuwe bestelling mag worden geschorst in geval van een laattijdige betaling van een vorige bestelling en dit ongeacht de termen van huidige voorwaarden. Panier d’Eloïse behoudt zich het recht voor een fotokopie te vragen van de identiteitskaart van de cliënt en/of een bewijsstuk van de bank voor elke betaling per bankkaart.
10. Bestelling
10.1 Algemeen.
De producten gekocht bij Panier d’Eloïse worden alleen bezorgd in de landen op de site vermeld of elders bij speciale aanvraag. Ze worden bezorgd op het adres in de bestelbon aangegeven. De termijnen van levering zijn indicatief vermeld en komen overeen met de termijnen van behandeling van deverzending waarbij de termijn van expeditie dient toegevoegd.
Panier d’Eloïse zal niet verantwoordelijk worden geacht voor de gevolgen van een laattijdige expeditie die de schuld zou zijn van Bpost/Mondial Relay. De bestelling wordt niet terugbetaald zolang deze niet terug gezonden werd naar de verzender of indien de bestelling met vertraging bij de bestemmeling aankomt.
In geval van betaling via overschrijving, zal de bestelling worden behandeld vanaf de ontvangst van het bedrag. Bijgevolg, zijn dan van toepassing de termijnen geldend de dag van ontvangst van de betaling en deze kunnen dus gewijzigd worden ten opzichte van deze vermeld op de dag van de bestelling.
Indien men de bestelling wenst te annuleren na betaling en in geval de bestelling reeds werd opgestuurd voor levering, zal Panier d’Eloïse deze bestelling slechts terugbetalen bij volledige ontvangst en op voorwaarde dat het product in zijn originele staat verkeert. De kosten van vervoer en van terugzending vallen ten laste van de cliënt (zie art. 11 : recht van afstand)
10.2. Overdracht van risico’s.
De eigendom en de risico’s betreffende de producten wordt overgedragen bij ontvangst van de bestelling.
10.3. In- en uitvoerrechten.
Voor een bestelling naar andere landen dan België, wordt de cliënt beschouwd als de officieel erkende importeur en geacht ten deze titel de wetten en reglementen te kennen welke in voege zijn in het land waar de producten worden bezorgd.
De klant kan worden onderworpen aan invoerrechten en belastingen bij levering van de goederen in het buitenland. Alle bijkomende douaneheffingen zijn ten laste van de cliënt. Panier d’Eloïse heeft geen enkele controle op deze bijkomende kosten en kent hun bedrag niet.
De douanepolitiek verschilt van land tot land en dus moet de cliënt zijn plaatselijke douanediensten contacteren voor correcte informatie.
10.4. Problemen bij de levering.
Elk voorbehoud aangaande het geleverd product ( zoals: beschadigd product, product reeds geopend ….) moet spoedig mogelijk aan Panier d’Eloïse gemeld worden. In functie van de gevallen voorzien in artikel 7 kan er eventueel gebruik gemaakt worden of niet van de voorwaarden van ruil of terugbetaling voorzien in dit artikel.
Elk probleem betreffende de koopwaar in het pakket ( verouderd of ontbrekend artikel, artikel dat niet overeenstemt met de bestelling …) moet aan Panier d’Eloïse betekend worden binnen de 14 dagen volgend op de ontvangst van het pakket. Panier d’Eloïse kan niet meer verantwoordelijk gesteld worden voor een kennisgeving na die datum en ontslaat haar van iedere vervanging of terugbetaling.
10.5. Overeenstemming van producten.
Panier d’Eloïse verplicht zich de producten die blijkbaar een fabricagefout vertonen of die niet beantwoorden aan uw bestelling terug te betalen of te ruilen. In dit geval wordt er gevraagd een schriftelijke detaillering te bezorgen aan Panier d’Eloïse en aan deze laatste de producten te terug te sturen. Panier d’Eloïse zal, volgens uw keuze, overgaan tot ruil of terugbetaling van de producten.
De producten moeten naar Panier d’Eloïse verstuurd worden in de staat waarin ze geleverd werden. De kosten van deze verzending zullen betaald worden op basis van het gefactureerd tarief. In ieder geval geniet de cliënt van de bepalingen voorzien in de wet over de waarborg t.o.v. van de verborgen gebreken.
10.6. Leveringstarieven en modaliteiten : zie afdeling Levering.
10.7. Retour van pakket.
BELANGRIJK : indien de cliënt niet aanwezig is bij de levering en zijn pakket bij de post niet gaat afhalen binnen de vijftien dagen, zal het pakket teruggestuurd worden naar Panier d’Eloïse. In dit geval zal
Panier d’Eloïse het pakket slechts terugsturen naar de klant indien het bij retour zal zijn ontvangen (of terugbetaald door de Post in geval van verlies) en de verzendingskosten ervan zullen door de cliënt betaald worden, zelfs indien de Post geen bericht van passage heeft nagelaten.
Artikel 11. Waarborg
Alle producten zijn gewaarborgd door de fabrikant.
Artikel 12. Recht van afstand
In overeenstemming met de geldende wetgeving heeft de verbruiker het recht om de verkoper te verwittigen dat hij aan de aankoop verzaakt, zonder boete en zonder verplichting de reden aan te geven en dit binnen de veertien dagen te rekenen vanaf de datum van levering.
Vlug verouderde producten zullen niet worden terugbetaald.
De verbruiker die dit recht wil uitoefenen, moet Panier d’Eloïse contacteren binnen de 14 dagen op het adres info@panierdeloise.be.
Binnen de dertig dagen van aanvaarding van de terugname zal Panier d’Eloïse de betaalde kosten terugbetalen.
Artikel 13 – Bewijs van transactie
De geautomatiseerde registers, bewaard in de geautomatiseerde systemen van Panier d’Eloïse (die op redelijke wijze zijn beveiligd), worden beschouwd als bewijzen van de mededelingen, de bestellingen en de tussen partijen verwezenlijkte betalingen.
Het archief van de inkooporders en de facturen wordt vastgelegd in een betrouwbaar en duurzaam databank die als bewijsmiddel zal kunnen gebruikt worden.
Artikel 14 – Beperking van aansprakelijkheid
14.1. De foto’s en teksten die de producten op deze site illustreren en beschrijven zijn niet bindend en worden alleen ter informatie gepubliceerd. Panier d’Eloïse is op zijn site niet verantwoordelijk in geval van vergissing of vergetelheid op foto’s of in de teksten.
En verder wijst Panier d’Eloïse alle verantwoordelijkheid van zich af wat betreft de technische fiches en de beschrijvingen van de producten door partners of leveranciers.
14.2. Zonder de draagwijdte van huidige algemene verkoopsvoorwaarden te beperken, zal geen enkele eis voor het bekomen van een schadevergoeding of intresten, welke ook, aangaande geleverde producten, de levering van producten e.a. de aankoopprijs van de producten die aanleiding hebben gegeven tot een eis tot schadevergoeding of intresten, mogen overschrijden. In geen geval zal Panier d’Eloïse verantwoordelijk worden gesteld voor onrechtstreekse, toevallige of opeenvolgende schade van welke aard ook ( zelfs indien het ontstaan van zulke schade gekend was of het had moeten zijn door Panier d’Eloïse) met betrekking tot haar producten, hun gebruik, hun verkoop op de website.
Artikel 15 – Overmacht
15.1. Panier d’Eloïse zal al het nodige doen om haar verplichtingen na te komen maar zal niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de vertragingen of een gebrek aan levering of niet-levering voortspruitend uit omstandigheden buiten haar wil zoals stakingen, oorlog, natuurrampen, meteorologische toestanden of andere die de productie, het transport of de levering beletten.
15.2. In geval van vertraging, zal Panier d’Eloïse zijn verplichtingen nakomen in een minimum van tijd en behoudt hij zich het recht voor de restante voorraden van producten tussen haar cliënten op een juiste manier te verdelen.
Artikel 16 – Privacy
Bij bestelling gaat Panier d’Eloïse er van uit dat u akkoord gaat dat de gegevens verzameld vanuit de bestelbon worden opgeslagen.
Sommige van die gegevens kunnen worden overgemaakt aan de vennootschappen die tussenkomen voor de betaling en de levering.
De klant mag op ieder ogenblik zijn persoonlijke gegevens in "Mijn rekening" wijzigen.
Om ons Trusted Shops-keurmerk, de eventueel verzamelde beoordelingen en het productaanbod van Trusted Shops na een bestelling te kunnen tonen, is op deze webpagina de Trusted Shops Trustbadge geïntegreerd.
Na afweging van onze verschillende belangen, beschermt dit de legitieme heersende belangen voor optimale marketing van ons aanbod. De Trustbadge en de daarmee geadverteerde diensten zijn een product van TRUSTED SHOPS GmbH, Subbelrather Str. 15C, 50823 Keulen, Duitsland. Wanneer een Trustbadge wordt opgevraagd slaat de webserver automatisch een zogenaamde server-logfile op waarin uw verzoek met bijvoorbeeld uw IP-adres, de datum en tijd van het verzoek, de verzonden hoeveelheid gegevens en de naam van uw internetprovider (toegangsgegevens) wordt gedocumenteerd. Deze toegangsgegevens worden niet verwerkt en uiterlijk 7 dagen na uw laatste bezoek aan de pagina automatisch overschreven. Andere persoonsgerelateerde gegevens worden uitsluitend aan Trusted Shops doorgegeven wanneer u na het plaatsen van een bestelling ervoor kiest om de Trusted Shops-producten te gebruiken of al bent aangemeld voor het gebruik daarvan. In dat geval geldt de tussen u en Trusted Shops contractuele overeenkomst.
Artikel 17. Toepasselijk recht
Panier d’Eloïse zal al het mogelijke doen om ieder geschil minnelijk te regelen. Indien u niet tevreden bent met de wijze van regeling van het geschil en indien u wenst beroep te doen op de rechtbank, dan geldt het volgende: de overeenkomst wordt geregeld door de Belgische wet. Ieder geschil zal door de rechtbanken van Nijvel in België worden behandeld.